Heeft u een vraag?

Stel hem hier

Kunnen wij u helpen?

Wij zijn bereikbaar via:

  • 0522-204999
  • info@vanlentehypotheken.nl
Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag:

  •  0522-204999

Stappenplan

De aankoop van een eigen huis is voor veel mensen een van de allergrootste beslissingen uit hun leven. Doorgaans loopt een hypotheek 30 jaar door.

Alle reden dus om met het financieren ervan de nodige voorzichtigheid in acht te nemen.
Op grond daarvan werken wij volgens een stappenplan. Wel zo duidelijk voor u!

Stap 1. De inventarisatie

Hierbij gaan we kijken wat financieel mogelijk is. U hebt natuurlijk uw eigen plannen voor de toekomst. Plannen die er bij iedereen anders uitzien, maar waarschijnlijk wel een groot deel van uw maandelijkse uitgaven zullen zijn.
Wanneer we dat goed in kaart hebben gebracht, kan berekend worden welke maandlasten voor u acceptabel zijn. En dus in welke prijsklasse u uw woning kunt zoeken.

Stap 2. De ideale woning is gevonden

Moet er verbouwd worden? Moet uw huidige woning eerst nog verkocht worden? Welk bedrag is nodig voor herinrichting en verhuizing? Hoeveel 'reserve' moeten we achter de hand houden, voor het geval dat.... Kortom, hoeveel hypotheek is eigenlijk nodig?

Stap 3. Het maken van een financieel plan

Tegenwoordig moeten nieuwe hypotheken over het algemeen volledig afgelost worden. Maar doen we dat via annuïteiten of lineair? Zijn er misschien nog 'oude hypotheken' waar we rekening mee kunnen houden? Welke rentevaste periode heeft de voorkeur? Zijn er misschien nog bijzondere voorwaarden van belang? Uiteindelijk komt de vraag welke geldverstrekker voor u het meest geschikt is.

Stap 4. De hypotheekofferte

Het financieel plan is gemaakt. De eisen zijn bekend. En op grond daarvan is de offerte aangevraagd. Klopt het rentepercentage? Is de juiste rentevaste periode genoemd. Staan er geen onverwachte 'andere' voorwaarden in? Kortom, is alles precies zoals besproken? Dit gaan we allemaal voor u controleren.

Stap 5. De afhandeling

Aansluitend volgt dan de volgende stap: het ondertekenen van de offerte. Daarna begint de administratieve afhandeling die geheel door ons verzorgd wordt. Denk hierbij aan: de opdracht tot taxatie, het verzamelen van de benodigde documenten, de aanvraag voor de hypotheekgarantie (als dat mogelijk is), het overleg met de geldverstrekker, het overleg met de notaris, tot en met het compleet maken van het dossier voor de bank. 

Stap 6. De notaris

En dan de laatste stap: uw afspraak met de notaris om de stukken te ondertekenen. Documenten die wij voor u hebben gecontroleerd op juistheid. Zo kunt u met zekerheid uw hypotheekakte ondertekenen!

 

Wilt u meer informatie of bent u geïnteresseerd in een verkennend hypotheekgesprek? 
Neem dan contact met ons op!